Cantul I




- Sărută-mă cu buzele ca un ir de trandafir, ca un mir, ca un fir de calomfir

Şoaptele tale de-amor sunt un balsam toropitor, un vin dulce şi aromitor

Hai, ia-mă şi saltă-mă-n nor, scump odor, eu sunt roua stelelor, tu soarele sorilor

Negruţă sunt ca o păuniţă, hurioarelor, dar sunt îmbujorată ca zâna zorilor

M-a ars dorul dogorâtor, focul iubirilor, regele lui Yisrael şi-al inimii mele topite ca aripa unei turturele-n cuptor

Spune-mi, sufletul meu, unde-ţi paşti turmele, unde-ţi duci oştile, unde-ţi porţi urmele amirosind a mândru leu ?

- Dacă nu ştii, frumoasa mea ca o auroră de zeu, găseşte-mă unde simţi că-i dorul mai busuiocat şi mai greu

Ca un mânz înhămat la carul de aur curat al lui Pharaon-împarat te-aseamăn eu, draga mea daruită de D-zeu

Adânci şi umezi sunt ochii tăi înconjuraţi de strălucitorii cercei cu şiruri de mărgăritare şi diamante-n scântei

Iți voi dărui tot ce vrei, viaţa mea, ambră de pe gura odihnită pe gura ta

- Cât regele a stat la messa-i de toţi adorat, doar nardul meu cu mireasma-i l-a îmbătat

Cununiţă de mirt este mirele preaiubit, sânii mei îl dezmiardă ca pe un copil drăgălit

Iubitul meu este ca un strugure tămâios, duios ca un flueraş de os, blând şi-atunci când e mânios

- Ce frumoasă eşti, Shulamit, ce rege ca mine mai răsplătit, ce poet mai fericit ?

- Cât de mândru eşti, stapânul meu, cât de drag trupul tău adormit pe pajiştea verde a patului meu

Brazii şi păltinaşii ne sunt martori şi naşii, stelele şi privighetorile nopţii nuntaşii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu